Infractoarele care l-au prins în mreje pe Patrick Jane (Partea a III-a)
Posted in Articole speciale, Simon Baker, The Mentalist
Dorinţa de răzbunare este motorul acţiunilor lui Patrick Jane, aşa că ar fi absurd ca acest "golden boy" al Biroului de Investigaţii al Californiei să pună din când în când câte o pauză în hăituirea lui Red John pentru a fugi după vreo infractoare sexy, cu care intră în contact prin natura profesiei. Dar ce-i frumos şi lui Dumnezeu îi place şi Jane este înainte de toate bărbat, iar când tinere care arată ca şi cum abia ar fi coborât de pe podiumurile de prezentare de modă îi dau târcoale şi îşi pun la bătaie farmecele pentru a-l seduce, nu rămâne nici el impasibil ca o stană de piatră.
Bizar mi se pare faptul că, dintre toate femeile elegante, sofisticate şi inteligente cu care a flirtat şi care l-au invitat voalat în dormitoarele lor, Jane a ales să întrerupă şirul celor zece ani de castitate tocmai de dragul lui Lorelei Martins, o "girl next door" frumuşică şi zâmbitoare, cu gropiţe în obraji, dar care nu are nimic din strălucirea Ericăi Flynn sau a lui Brooke Harper.
Lorelei nu este cochetă, nu îşi pierde timpul prin saloane de cosmetică şi preferă încălţămintea comodă şi hainele şi accesoriile din piele în locul pantofilor cu toc, rochiilor, fustelor şi bluzelor din materiale preţioase, dar ştie cum să scoată untul dintr-un bărbat. Şi nu mă refer aici la tortura cu şocuri electrice pe care i-o aplică lui Jason Lennon, complicele care i-a oferit-o lui Red John pe sora ei Miranda, ci la secvenţa în care îl loveşte pe Patrick Jane cu pumnii şi picioarele fiindcă acesta a minţit că a fost răpit sau la secvenţa în care intenţionează să-i reteze două degete aceluiaşi Jane, la ordinul lui Red John. Aţi remarcat că Red John îi face o favoare lui Lorelei lăsând-o să decidă ce degete să taie, iar tânăra se repede exact la inelarul de la mâna stângă pe care Jane poartă verigheta?
Am stabilit că Lorelei Martins constituie o alegere atipică pentru Jane, fiind cum nu se poate mai diferită de femeile ce stârnesc în mod obişnuit interesul acestuia, însă celelalte trei doamne pentru care consultantul CBI-ului are o slăbiciune seamănă între ele ca picăturile de apă şi pot fi încadrate într-un tipar. Erica Flynn, Jennifer Sands şi Brooke Harper au o atitudine condescendentă, sunt iubitoare de lux, dependente de şedinţe de spa şi tratamente cosmetice şi în pas cu moda, sunt nişte răsfăţate ale soartei, care s-au cuplat cu bărbaţi bogaţi pentru a trăi în puf.
3. Jennifer Sands (Lisa Brenner)
3. Jennifer Sands (Lisa Brenner)
Soţia lui Jason Sands, patronul unui imperiu IT intrat în faliment, îşi torturează şi îşi ucide partenerul de viaţă cu ajutorul amantului ei, nimeni altul decât avocatul familiei. Scopul acestei crime sadice este adjudecarea celor zece milioane de dolari pe care victima le-a investit în diamante, plănuind în secret să fugă în Tahiti la braţul Adriannei, o amantă de numai 20 de ani, originară din Armenia.
Problema este că văduva nu reuşeşte să găsească comoara şi are o nevoie disperată de abilităţile observaţionale ale lui Patrick Jane, aşa că merge până în pânzele albe pentru a-l vrăji pe detectiv şi a-l convinge că sentimentele ei sunt sincere. În ceea ce-l priveşte pe Jane, totul începe cu un pariu infantil pe care îl face cu Wayne Rigsby la funeraliile lui Jason Sands, acceptând provocarea de a o seduce pe cea mai frumoasă femeie din cimitir, văduva aparent inaccesibilă.
Întrucât este ea însăşi îndrăgostită de Jane, Lisbon remarcă imediat interesul personal al acestuia în respectivul caz, iar partenerul ei din CBI admite că o place un pic mai mult decât s-ar cuveni pe Jennifer Sands, "văduva superbă şi îndurerată" cum o numeşte el însuşi. Cu ochii ei mari şi albaştri, cu privirea umedă de căprioară şi cu atitudinea de femeie vulnerabilă şi neajutorată, Jennifer izbuteşte în prima fază să îl ducă de nas inclusiv pe intuitivul Jane, care se lasă purtat de valul simpatiei pentru ea şi nu înţelege că este jucat pe degete de o actriţă talentată.
Nu putem să-l acuzăm însă de lipsă de profesionalism deoarece respinge cu blândeţe avansurile tinerei şi refuză să o strângă în braţe atunci când aceasta i-o cere. Pe măsură ce descurcă iţele cazului, Patrick constată cu părere de rău că Jennifer Sands este o femeie rece şi manipulativă, care nu este capabilă să-şi iubească nici măcar propriul copil, micuţa Julie fiind mai ataşată de amanta tatălui decât de mama ei biologică.
Acest personaj feminin apare în episodul 4 din primul sezon al serialului "The Mentalist", într-un moment în care Patrick încă suferă cumplit din cauza morţii Angelei şi nu este dispus să depăşească faza flirtului nevinovat, dar bărbatul îi mărturiseşte în final criminalei că a existat un moment în care au fost pe aceeaşi lungime de undă.
4. Brooke Harper (Lisa Sheridan)
Numele ei real este Lindsay Smith, însă Brooke Harper este o escroacă profesionistă, care îşi făureşte o nouă identitate ori de câte ori prinde în laţ un alt bărbat bogat şi inadaptat social, care este dispus să îi pună lumea la picioare. Fostă câştigătoare a unor concursuri de frumuseţe, cu o inteligenţă scăpărătoare pe care consultantul CBI-ului o preţuieşte, Brooke Harper este creionată în scenariu după chipul şi asemănarea lui Patrick Jane, aşa că ar fi fost o pereche perfectă pentru personajul principal masculin.
Brooke afirmă că este motivată de pasiunea pentru excelenţă, iar Jane o percepe ca pe o femeie care manipulează din pură plăcere şi fiindcă vrea să fie mereu cea mai isteaţă persoană din cameră, o caracterizare care ne este cât se poate de familiară şi o dovadă în plus a faptului că cei doi artişti ai şarlataniei şi-ar găsi reciproc naşul dacă s-ar implica într-o aventură romantică.
Brooke pretinde că este medic psihiatru originar din Boston şi devine iubita lui Jim Gulbrand, coproprietarul companiei de IT Gaia Matrix, al cărui cadavru este descoperit ulterior în port, lângă yachtul personal. Fiind în mijlocul unui proces de divorţ şi având o fostă nevastă ahtiată după bani, Jim Gulbrand ascunde zece milioane de dolari într-un loc în care nimeni nu s-ar gândi să caute, transformându-se într-o ţintă pentru oricine ar dori să intre în posesia unei astfel de averi fabuloase.
Patrick Jane este convins că Brooke Harper este responsabilă de dispariţia cheii de la cutia de valori deoarece chiar ea recunoaşte că îi plac banii şi se plictiseşte uşor, dar se îndoieşte că tânăra ar fi capabilă de o crimă cu sânge rece, date fiind căldura şi sensibilitatea pe care le manifestă în anumite situaţii. Acelaşi Jane o cataloghează pe Brooke drept o femeie curajoasă, care acţionează sistematic şi plănuieşte totul cu minuţiozitate, sugerând că nu l-ar mira ca frumoasa escroacă să scape din închisoare mult mai repede decât s-ar aştepta alţii.
Brooke şi Patrick nu se sărută, nu se îmbrăţişează şi nu petrec nopţi fierbinţi unul în compania altuia, însă este evident că sunt compatibili şi că se plac din ocheadele pe care şi le aruncă şi din zâmbetele radioase pe care le schimbă, iar cuvintele "Ne mai vedem, Patrick" de la despărţire ne îndreptăţesc să sperăm că drumurile lor se vor mai intersecta în viitor şi, poate, vor ieşi ceva mai multe scântei atunci.
Surse imagini: http://the-mentalist-episodi.myblog.it
http://www.imdb.com
Surse imagini: http://the-mentalist-episodi.myblog.it
http://www.imdb.com
0 comments: