Sunday, August 11, 2013

0

Tu cu cine faci banking? Mergi pe mâna lui Patrick Jane?

Posted in ,
Simon Baker promovează serviciile financiare ale ANZ Bank
Sursă imagine:  http://mumbrella.asia


"We live in your world"  -  ANZ Bank

În iulie 2011, pe posturile de televiziune din Australia şi Asia, iar spre finalul anului şi pe cele din Noua Zeelandă, a fost difuzată prima reclamă în care Patrick Jane promova serviciile financiare puse la dispoziţie de ANZ, o instituţie bancară cu sediul în Melbourne. Da, aţi înţeles corect, personajul fictiv Patrick Jane din serialul "The Mentalist", iar nu actorul Simon Baker în carne şi oase a reprezentat alegerea oficialilor de la ANZ Bank pentru a le implementa noua strategie de marketing şi pentru a le personifica sloganul "We live in your world", o decizie pe care au regretat-o rapid, dat fiind valul de proteste din mediul online.

Potenţialii clienţi din ţara natală a lui Simon Baker s-au simţit jigniţi de accentul american pe care îl foloseşte acesta în şirul de spoturi publicitare la ANZ Bank şi au reacţionat prompt, acuzându-l pe actorul lor preferat de trădare şi lipsă de patriotism şi avertizându-l că a pierdut simpatia lor. Degeaba s-au străduit cei de la ANZ să dreagă busuiocul şi să sugereze că accentul neaoş de yankeu era necesar fiindcă protagonistul campaniei lor este californianul Jane, iar nu băiatul lor de aur din Byron Bay, fanii neînţelegând în ruptul capului de ce australianul Simon Baker vorbeşte cu accent american într-o reclamă australiană pentru o bancă australiană.

Sursă material video: http://www.youtube.com

Adevărul este că nicio persoană întreagă la minte nu s-ar lăsa convinsă să dea năvală într-o bancă din Melbourne şi să-şi încredinţeze economiile de-o viaţă unor bancheri doar pentru că este consiliată să procedeze în acest mod de către un personaj de serial TV, oricât de carismatic, inteligent şi intuitiv ar fi el. "Patrick Jane ştie ce gândesc oamenii fiindcă trăieşte în lumea lor. El este un observator al vieţii şi asta este ceea ce ne străduim şi noi să fim", a punctat Joyce Phillips, directoarea de marketing de la ANZ, fără a reuşi să confere credibilitate campaniei publicitare respective.

Cu excepţia lui Kerri Sackville, o jurnalistă şi o autoare de cărţi de origine australiană al cărei blog îl citesc din când în când, mai ales că tipa este topită după Simon Baker şi a avut şansa extraordinară de a-l întâlni faţă în faţă în studiourile CBS din Los Angeles, nu am auzit de altcineva care să fi decis să facă banking cu ANZ doar de dragul ochilor frumoşi ai lui Baker sau de dragul vocii lui soft.

În tot cazul, lăsând deoparte şi faptul că prima reclamă din serie este filmată în Los Angeles, nicidecum în Melbourne, Sydney, Canberra sau Perth, nu poţi să nu remarci şi să nu apreciezi umorul specific lui Patrick Jane. Începând cu ritualul preparării ceaiului, continuând cu gestul de lehamite pe care îl face cu mâna şi care se traduce în genul "Never mind" şi terminând cu mârâitul acela adorabil şi imposibil de imitat, toate stereotipiile lui Jane sunt trecute în revistă în aceste spoturi publicitare.

Eu nu sunt australiancă şi nu am motive să mă simt ofensată de accentul american al lui Simon, aşa că m-am delectat cu aceste materiale video şi m-am amuzat pe alocuri datorită replicilor lui haiose, multe dintre ele făcând trimitere la "The Mentalist". În încheierea articolului, la pachet cu linkurile care vă trimit direct pe YouTube sau Vimeo pentru a viziona clipurile cu Patrick Jane în rol de avocat al diavolului, vă supun atenţiei şi o parodie bine realizată a reclamei ce a inaugurat colaborarea lui Simon Baker cu ANZ Bank, în care actorul îşi recapătă ca prin minune accentul australian şi se autoironizează în stil mare.

Sursă material video: http://www.youtube.com



Link-uri către materiale video similare:



http://www.youtube.com

Enjoy! Thanks to Rosie Green, David Denneen and ANZ Australia for these videos! 



   

0 comments: