Nov
2013
23
CBI - prima victimă a anunţatelor schimbări din "The Mentalist"
Posted in Interviuri, The Mentalist
"I'm currently working on my next episode and I'm getting to do things I've never gotten to do on The Mentalist. It's nice after this many episodes to open the world up and feel like a new show" - Jordan Harper
Bruno Heller, Tom Szentgyorgyi, Daniel Cerone, Eoghan Mahoney şi Ken Woodruff, scenariştii care şi-au pus semnăturile pe episoadele "The Desert Rose", "Black-Winged Redbird", "Wedding in Red", "The Red Tattoo" şi respectiv "Fire and Brimstone", au fost mai deschişi în relaţia cu mass-media şi mai puţin zgârciţi în dezvăluiri decât colegul lor Jordan Harper, acesta din urmă acordând doar în ziua de 17 noiembrie 2013 patru interviuri editorilor de la TV Guide, TV Line, The Hollywood Reporter şi Zap2it, dar strecurându-se cu atâta abilitate printre întrebările incomode încât, practic, nu a deconspirat niciun secret din culisele serialului "The Mentalist" şi nu a făcut prea multe aluzii la aşteptatul episod 8.
Fiecare membru al echipei de scenarişti se remarcă într-un anumit domeniu, Bruno Heller abordând întotdeauna scenele încărcate de dramatism din cel mai potrivit unghi, dar fiind mai puţin inspirat când vine vorba de replici caustice, Ken Woodruff şi Daniel Cerone punând în valoare personajele în secvenţele străbătute de o undă de romantism, cu precizarea că primul este responsabil inclusiv de dialogurile spirituale, iar Jordan Harper pompând adrenalină în scenele de acţiune. Reed Diamond, Malcolm McDowell şi Xander Berkeley nu au făcut parte din distribuţia episodului "The Great Red Dragon", iar cadavrele personajelor Ray Haffner, Bret Stiles şi Thomas McAllister nu ne-au fost arătate, prilej pentru noi să speculăm pe marginea faptului că unul dintre cei trei este Red John şi nu a decedat în explozie, însă am văzut cu toţii laba unui picior retezat şi am priceput sugestia că există cel puţin o victimă mutilată în casa din Malibu a lui Patrick Jane.
Nu ştiu dacă fanilor li s-a întors stomacul pe dos din cauza priveliştii macabre, dar Jordan Harper nu este un tip sensibil şi impresionabil de vreme ce i s-a confesat jurnalistei Philiana Ng de la publicaţia The Hollywood Reporter că am fi avut parte de un veritabil episod horror, cu sânge curgând în valuri şi multe alte fragmente umane, în cazul în care producătorul Bruno Heller şi regizoarea Elodie Keene i-ar fi dat mână liberă şi i-ar fi permis să-şi pună în aplicare toate ideile.
Mă tem că, dacă aşteptăm să slobozească Jordan Harper vreun amănunt relevant despre episodul decisiv din această duminică sau despre episoadele ce vor îndrepta povestea într-o cu totul altă direcţie după finalizarea dosarului Red John, va scrie pe pietrele noastre funerare: "Morţi de curiozitate". Ceea ce scapă printre buzele strânse ale lui Harper este că organizaţia "Tiger, tiger" va rămâne în centrul atenţiei şi după ce unii dintre posibilii ei lideri vor fi capturaţi sau omorâţi de către puţinii poliţişti neinfectaţi de ciuma corupţiei, însă este nevoie de teme inedite şi semnificative şi de acţiuni novatoare pentru a putea egala nivelul de interes pe care l-au generat mai mult de 5 ani conflictul dintre Patrick Jane şi Red John şi obsesia primului de a se răzbuna pe ucigaşul familiei sale.
Ni se promite în mod constant că nu vom fi dezamăgiţi de modificările majore ce se vor petrece în "The Mentalist" în a doua jumătate a sezonului 6 şi că universul cu care ne obişnuisem va fi dărâmat din temelii şi reconstruit într-o manieră atât de plăcută încât vom avea impresia că vizionăm un serial complet diferit, dar la fel de valoros, inteligent şi subtil.
Ce roluri vor avea Dennis Abbott (Rockmond Dunbar) şi Kim Fischer (Emily Swallow) în noua lume cu care ne ademeneşte Jordan Harper rămâne de văzut, dar mie îmi dă târcoale scepticismul şi mi se pare greu de crezut că voi mai vibra vreodată la aceeaşi intensitate la care am vibrat datorită duelului dintre inteligenţele lui Jane şi Red John. Eu sunt conservatoare de felul meu şi accept cu reticenţă schimbările, dar voi sunteţi încântaţi de apropiata suprimare a lui Red John şi de explorarea unor noi teme în "The Mentalist"?
Philiana Ng: Care a fost cel mai provocator lucru pe care a trebuit să-l faceţi?
Jordan Harper: Cea mai dificilă parte a fost să împletesc acest episod cu episodul de dinaintea lui şi cu episodul care urmează după el. Cel puţin aceea a fost prima provocare. Eu chiar am văzut acest episod ca fiind partea din mijloc a unei trilogii, aşa că a trebuit să mă asigur că transmit mesajul potrivit pe ambele fronturi. Practic, întregul episod se petrece într-un ritm alert, care nu este ritmul normal pentru "The Mentalist". Am avut multe aspecte de finalizat şi mi-am dorit ca episodul să fie distractiv de vizionat. Există o versiune a acestei poveşti care ar fi putut fi relatată prin intermediul descrierii şi cu mai puţine împuşcături, însă eu am vrut să filmăm schimburile de focuri.
Philiana Ng: Care a fost secvenţa sau momentul pe care aţi preferat să le scrieţi?
Jordan Harper: Există multe lucruri care chiar mi-au plăcut la acest episod. Consider că regizoarea Elodie Keene şi echipa noastră de filmare au făcut o treabă excelentă cu schimbul de focuri în care au fost implicaţi Owain şi Amanda. A fost de departe cea mai complicată scenă de acţiune pe care am scris-o vreodată şi, cu toate că se desfăşoară haotic pe ecran, a fost atent planificată. Mi-a făcut mare plăcere să-l introduc pe Rockmond Dunbar în rolul agentului FBI Dennis Abbott şi vom avea nevoie de el din nou.
Philiana Ng: Ca urmare a exploziei de săptămâna trecută, acest episod omoară repede câţiva suspecţi din cazul Red John, lăsându-l pe Bertram drept persoana pe care Jane, Lisbon şi restul echipei CBI o cred vinovată. Au ei dreptate?
Jordan Harper: Va trebui să urmăriţi serialul şi veţi vedea. Nu vreau să ofer niciun pont cu privire la următorul episod, cu excepţia faptului că se întâmplă multe lucruri în mintea lui Jane şi se vor întâmpla şi mai multe în episodul viitor.
Philiana Ng: A fost deosebit de dificil ca, în aparenţă, să ucideţi trei suspecţi din cazul Red John de la începutul episodului (şeriful Tom McAllister, liderul Visualize Bret Stiles şi fostul agent CBI Ray Haffner)? Acela a fost planul dintotdeauna?
Jordan Harper: Ca să fiu sincer, acela a fost unul dintre cele mai facile lucruri pe care a trebuit să le realizez fiindcă Ken Woodruff a scris episodul de dinaintea episodului meu. Tot ceea ce a trebuit să fac eu a fost să scriu: "Sunetul creşte în intensitate. Casa explodează". Voi spune că mai puţine părţi ale corpului uman au fost văzute pe micul ecran faţă de cele care au existat pe platoul de filmare în acea zi, ceea ce reprezintă un regret de-al meu. Înţeleg că nu poţi obţine totul de la viaţă, dar acolo exista mai mult decât un picior. În mod normal, serialul nostru nu este atât de sângeros, însă ne-am dorit să clarificăm faptul că acela era un picior de om şi că existau cadavre acolo înăuntru. Lisbon se află exact în punctul în care s-a aflat Jane în episodul precedent. Ea intră în scenă, mintea sa trebuie să treacă cu repeziciune de la gândul "Cine a supravieţuit exploziei?" la gândul "A supravieţuit cineva?" şi apoi la gândurile "Smith a supravieţuit" şi "Smith este Red John", neştiind că există şi alte persoane care au tatuaje. A fost foarte provocator să nu pierd din vedere ceea ce ştie şi ceea ce nu ştie fiecare personaj în acel interval de timp.
Philiana Ng: Conferinţa de presă în care Jane dezvăluie publicului identitatea lui Red John a fost o mutare importantă. Ce înseamnă asta pentru toţi cei implicaţi?
Jordan Harper: Unul dintre motivele pentru care acea scenă este importantă este faptul că Jane ştie. Şi, după cum publicul observă imediat, el îl demască pe conducătorul CBI-ului ca fiind un criminal, ceea ce va avea repercusiuni şi chiar are repercusiuni în acest episod. Nu este o acţiune pe care el o face fără vreun scop.
Philiana Ng: Dumneavoastră abordaţi intrarea în scenă a lui Abbott, el închizând CBI-ul şi eliberându-i pe toţi din funcţii. Care este următoarea mişcare a lui Jane şi a echipei şi care este starea lor de spirit în acest moment?
Jordan Harper: Acestea sunt întrebări care vor fi abordate foarte repede în episodul "Red John". Este o mutare importantă să închizi CBI-ul. Înseamnă că Jane nu mai are sprijinul pe care l-a avut întotdeauna, o faţadă a aplicării legii care îi permite să acţioneze în modul în care acţionează el. Atunci când pierde acel sprijin, pierde unul dintre aşii din mânecă, ceea ce nu înseamnă că îl poţi scoate din joc pe Jane.
Philiana Ng: Vorbiţi-mi despre secvenţa dintre Lisbon şi Jane de după ce află că FBI-ul preia controlul, atunci când Lisbon îi spune, în esenţă, că el nu va renunţa.
Jordan Harper: Sunt bucuros că ai ridicat această problemă. Din punctul meu de vedere, este o mare diferenţă între a renunţa şi a lăsa lucrurile aşa cum sunt. Alcoolicii spun că trebuie să cunoşti deosebirea dintre lucrurile pe care le poţi schimba şi lucrurile pe care nu le poţi schimba şi că nu poţi forţa întotdeauna lucrurile să meargă aşa cum vrei tu să meargă. Însă, dacă laşi lucrurile aşa cum sunt, s-ar putea să fii capabil să găseşti alte modalităţi de a le face să funcţioneze.
Philiana Ng: Vor fi divulgate mai multe informaţii despre Asociaţia Blake?
Jordan Harper: Vom continua să discutăm despre asta.
Philiana Ng: Acum când CBI-ul este închis în vederea ridicării de probe, cum se vor reuni Jane, Lisbon, Van Pelt, Cho şi Rigsby?
Jordan Harper: Se va dezvălui în următoarele câteva episoade. Precum cineva care scrie scenarii pentru acest serial de o lungă perioadă de timp, a fost amuzant să distrug părţi ale lumii la a cărei construcţie am ajutat şi faţă de care am o mare afecţiune. Am introdus un element perturbator în serialul nostru şi în lumea în care trăieşte serialul. Din asta a rezultat foarte multă distracţie.
Philiana Ng: Cum arată această lume fără CBI în centrul ei?
Jordan Harper: Este mai mare. Asta este tot ceea ce pot spune fiindcă vor fi dezvăluite multe lucruri. Este o lume nouă şi îndrăzneaţă.
Philiana Ng: Întrucât misterul Red John pare să se încheie în curând, sunt plantate seminţele pentru următoarea poveste majoră?
Jordan Harper: Este corect să spunem că, deşi va exista o schimbare uriaşă în poveste după asta, nu va fi o schimbare ivită de nicăieri. Tot ceea ce urmează va avea antecedente logice în această serie de episoade.
Philiana Ng: Fără a dezvălui prea mult, cum aţi caracteriza întâlnirea dintre Jane şi Bertram?
Jordan Harper: Îmi dau seama că acest episod ridică o mulţime de întrebări. În mod normal, la sfârşitul unuia dintre episoadele noastre, voi sunteţi capabili să spuneţi mai multe lucruri definitive decât sunt eu capabil să spun acum. Jane şi Bertram se vor întâlni din nou (râde).
Philiana Ng: Ce speraţi să exploraţi în continuare?
Jordan Harper: Acum ne aflăm într-o lume complet nouă. În momentul de faţă lucrez la următorul meu episod şi ajung să fac lucruri pe care nu le-am făcut niciodată în "The Mentalist". După multe episoade, este plăcut să deschizi lumea şi să simţi că lucrezi la un serial nou.
Philiana Ng: Realizaţi o avancronică a episodului de săptămâna viitoare, despre care aţi afirmat că este ultimul dintr-o trilogie.
Jordan Harper: Se intitulează "Red John". Este scris de Bruno Heller şi regizat de Chris Long, unul dintre producătorii noştri executivi, fiind un episod foarte, foarte semnificativ. În istoria serialului nostru, este cu siguranţă cel mai important episod pe care l-am realizat. Din multe puncte de vedere, eu doar îi pun bazele.
Jordan Harper: Cea mai dificilă parte a fost să împletesc acest episod cu episodul de dinaintea lui şi cu episodul care urmează după el. Cel puţin aceea a fost prima provocare. Eu chiar am văzut acest episod ca fiind partea din mijloc a unei trilogii, aşa că a trebuit să mă asigur că transmit mesajul potrivit pe ambele fronturi. Practic, întregul episod se petrece într-un ritm alert, care nu este ritmul normal pentru "The Mentalist". Am avut multe aspecte de finalizat şi mi-am dorit ca episodul să fie distractiv de vizionat. Există o versiune a acestei poveşti care ar fi putut fi relatată prin intermediul descrierii şi cu mai puţine împuşcături, însă eu am vrut să filmăm schimburile de focuri.
Philiana Ng: Care a fost secvenţa sau momentul pe care aţi preferat să le scrieţi?
Jordan Harper: Există multe lucruri care chiar mi-au plăcut la acest episod. Consider că regizoarea Elodie Keene şi echipa noastră de filmare au făcut o treabă excelentă cu schimbul de focuri în care au fost implicaţi Owain şi Amanda. A fost de departe cea mai complicată scenă de acţiune pe care am scris-o vreodată şi, cu toate că se desfăşoară haotic pe ecran, a fost atent planificată. Mi-a făcut mare plăcere să-l introduc pe Rockmond Dunbar în rolul agentului FBI Dennis Abbott şi vom avea nevoie de el din nou.
Philiana Ng: Ca urmare a exploziei de săptămâna trecută, acest episod omoară repede câţiva suspecţi din cazul Red John, lăsându-l pe Bertram drept persoana pe care Jane, Lisbon şi restul echipei CBI o cred vinovată. Au ei dreptate?
Jordan Harper: Va trebui să urmăriţi serialul şi veţi vedea. Nu vreau să ofer niciun pont cu privire la următorul episod, cu excepţia faptului că se întâmplă multe lucruri în mintea lui Jane şi se vor întâmpla şi mai multe în episodul viitor.
Philiana Ng: A fost deosebit de dificil ca, în aparenţă, să ucideţi trei suspecţi din cazul Red John de la începutul episodului (şeriful Tom McAllister, liderul Visualize Bret Stiles şi fostul agent CBI Ray Haffner)? Acela a fost planul dintotdeauna?
Jordan Harper: Ca să fiu sincer, acela a fost unul dintre cele mai facile lucruri pe care a trebuit să le realizez fiindcă Ken Woodruff a scris episodul de dinaintea episodului meu. Tot ceea ce a trebuit să fac eu a fost să scriu: "Sunetul creşte în intensitate. Casa explodează". Voi spune că mai puţine părţi ale corpului uman au fost văzute pe micul ecran faţă de cele care au existat pe platoul de filmare în acea zi, ceea ce reprezintă un regret de-al meu. Înţeleg că nu poţi obţine totul de la viaţă, dar acolo exista mai mult decât un picior. În mod normal, serialul nostru nu este atât de sângeros, însă ne-am dorit să clarificăm faptul că acela era un picior de om şi că existau cadavre acolo înăuntru. Lisbon se află exact în punctul în care s-a aflat Jane în episodul precedent. Ea intră în scenă, mintea sa trebuie să treacă cu repeziciune de la gândul "Cine a supravieţuit exploziei?" la gândul "A supravieţuit cineva?" şi apoi la gândurile "Smith a supravieţuit" şi "Smith este Red John", neştiind că există şi alte persoane care au tatuaje. A fost foarte provocator să nu pierd din vedere ceea ce ştie şi ceea ce nu ştie fiecare personaj în acel interval de timp.
Philiana Ng: Conferinţa de presă în care Jane dezvăluie publicului identitatea lui Red John a fost o mutare importantă. Ce înseamnă asta pentru toţi cei implicaţi?
Jordan Harper: Unul dintre motivele pentru care acea scenă este importantă este faptul că Jane ştie. Şi, după cum publicul observă imediat, el îl demască pe conducătorul CBI-ului ca fiind un criminal, ceea ce va avea repercusiuni şi chiar are repercusiuni în acest episod. Nu este o acţiune pe care el o face fără vreun scop.
Philiana Ng: Dumneavoastră abordaţi intrarea în scenă a lui Abbott, el închizând CBI-ul şi eliberându-i pe toţi din funcţii. Care este următoarea mişcare a lui Jane şi a echipei şi care este starea lor de spirit în acest moment?
Jordan Harper: Acestea sunt întrebări care vor fi abordate foarte repede în episodul "Red John". Este o mutare importantă să închizi CBI-ul. Înseamnă că Jane nu mai are sprijinul pe care l-a avut întotdeauna, o faţadă a aplicării legii care îi permite să acţioneze în modul în care acţionează el. Atunci când pierde acel sprijin, pierde unul dintre aşii din mânecă, ceea ce nu înseamnă că îl poţi scoate din joc pe Jane.
Philiana Ng: Vorbiţi-mi despre secvenţa dintre Lisbon şi Jane de după ce află că FBI-ul preia controlul, atunci când Lisbon îi spune, în esenţă, că el nu va renunţa.
Jordan Harper: Sunt bucuros că ai ridicat această problemă. Din punctul meu de vedere, este o mare diferenţă între a renunţa şi a lăsa lucrurile aşa cum sunt. Alcoolicii spun că trebuie să cunoşti deosebirea dintre lucrurile pe care le poţi schimba şi lucrurile pe care nu le poţi schimba şi că nu poţi forţa întotdeauna lucrurile să meargă aşa cum vrei tu să meargă. Însă, dacă laşi lucrurile aşa cum sunt, s-ar putea să fii capabil să găseşti alte modalităţi de a le face să funcţioneze.
Philiana Ng: Vor fi divulgate mai multe informaţii despre Asociaţia Blake?
Jordan Harper: Vom continua să discutăm despre asta.
Philiana Ng: Acum când CBI-ul este închis în vederea ridicării de probe, cum se vor reuni Jane, Lisbon, Van Pelt, Cho şi Rigsby?
Jordan Harper: Se va dezvălui în următoarele câteva episoade. Precum cineva care scrie scenarii pentru acest serial de o lungă perioadă de timp, a fost amuzant să distrug părţi ale lumii la a cărei construcţie am ajutat şi faţă de care am o mare afecţiune. Am introdus un element perturbator în serialul nostru şi în lumea în care trăieşte serialul. Din asta a rezultat foarte multă distracţie.
Philiana Ng: Cum arată această lume fără CBI în centrul ei?
Jordan Harper: Este mai mare. Asta este tot ceea ce pot spune fiindcă vor fi dezvăluite multe lucruri. Este o lume nouă şi îndrăzneaţă.
Philiana Ng: Întrucât misterul Red John pare să se încheie în curând, sunt plantate seminţele pentru următoarea poveste majoră?
Jordan Harper: Este corect să spunem că, deşi va exista o schimbare uriaşă în poveste după asta, nu va fi o schimbare ivită de nicăieri. Tot ceea ce urmează va avea antecedente logice în această serie de episoade.
Philiana Ng: Fără a dezvălui prea mult, cum aţi caracteriza întâlnirea dintre Jane şi Bertram?
Jordan Harper: Îmi dau seama că acest episod ridică o mulţime de întrebări. În mod normal, la sfârşitul unuia dintre episoadele noastre, voi sunteţi capabili să spuneţi mai multe lucruri definitive decât sunt eu capabil să spun acum. Jane şi Bertram se vor întâlni din nou (râde).
Philiana Ng: Ce speraţi să exploraţi în continuare?
Jordan Harper: Acum ne aflăm într-o lume complet nouă. În momentul de faţă lucrez la următorul meu episod şi ajung să fac lucruri pe care nu le-am făcut niciodată în "The Mentalist". După multe episoade, este plăcut să deschizi lumea şi să simţi că lucrezi la un serial nou.
Philiana Ng: Realizaţi o avancronică a episodului de săptămâna viitoare, despre care aţi afirmat că este ultimul dintr-o trilogie.
Jordan Harper: Se intitulează "Red John". Este scris de Bruno Heller şi regizat de Chris Long, unul dintre producătorii noştri executivi, fiind un episod foarte, foarte semnificativ. În istoria serialului nostru, este cu siguranţă cel mai important episod pe care l-am realizat. Din multe puncte de vedere, eu doar îi pun bazele.
0 comments: